Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Listopad- Zaburzenia integracji sensorycznej

ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

                     Co to znaczy integracja sensoryczna?

   Integracja sensoryczna (SI) to naturalny proces, dzięki któremu nasz mózg odbiera, przetwarza i interpretuje informacje sensoryczne z otoczenia. Dzieci, u których zauważono problemy w integracji sensorycznej, mają trudności w skutecznym przetwarzaniu informacji sensorycznych, co może wpływać na ich funkcjonowanie i rozwój.

   Dysfunkcje integracji sensorycznej dotyczą nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych w obrębie następujących systemów: czuciowego (dotykowego i proprioceptywnego), przedsionkowego, słuchowego, wzrokowego, węchowego i smakowego.

   Integracja sensoryczna jest procesem indywidualnym, dlatego ważne jest, aby dostosować aktywności i ćwiczenia do potrzeb i preferencji każdego dziecka. Jeśli rodzic ma wątpliwości dotyczące integracji sensorycznej u swojego dziecka, warto skonsultować się z terapeutą zajmującym się terapią sensoryczną, który może zaproponować odpowiednie strategie i ćwiczenia dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.

  Terapia sensoryczna, prowadzona przez wykwalifikowanego terapeutę, może pomóc dzieciom z zaburzeniami integracji sensorycznej w rozwijaniu umiejętności przetwarzania informacji sensorycznych, regulacji reakcji i poprawie funkcjonowania codziennego. Ważne jest, aby zapewnić dzieciom wsparcie i zrozumienie, a także dostosować otoczenie i aktywności do ich indywidualnych potrzeb sensorycznych.